bättre vara barnslig än tråkig


snodde bilden från sannas blogg! ;*
pluggar som ett as ska ni veta, 3 timmar varje kväll.. menmen har ju varit sjuk så har extra mycket att göra + så har vi mycket i skolan.. men jag kommer då hinna klart allt innan lovet, måste jag säga att de är skönt eller? nä, ni fattar det nog!..
Kan verkligen inte fatta att de är lov imorgon, hoppas bara jag får vara frisk..
Fyller ju faktiskt år under lovet också, 10 april ( SKRIV UPP DET!) då blir jag hela 16 år.. Känns som jag fortfarande är 12, tiden har gått så fort, för fort!
Nu kommer jag behöva vara mer mogen, jag som älskar att leka, ja jag är barnslig men jag har kul iallafall, bättre vara barnslig än tråkig, ja de där var ganska smart sagt av mig!,

i think...



ni kanske undrar varför jag alltid har med en bild då jag lägger ut ett inlägg?.. de är nämligen så att, jag själv tycker det är mycket roligare och intressantare att läsa inlägg  om man har bilder med. Om de inte är nån bild, så är  det ungefär 2 av fem gånger jag läser. Man kan nästan direkt man ser bilden lista ut vad inlägget handlar om, eftersom en bild kan beskriva över 1000 ord. Menmen, jag kanske är ensam om detta? ;)

Vi tänker sällan på vad vi har, men alltid på vad vi saknar.


we are the champions!

I've paid my dues -
Time after time -
I've done my sentence
But committed no crime -
And bad mistakes
I've made a few
I've had my share of sand kicked in my face -
But I've come through

We are the champions - my friends
And we'll keep on fighting - till the end -
We are the champions -
We are the champions
No time for losers
'Cause we are the champions - of the world -

I've taken my bows
And my curtain calls -
You brought me fame and fortuen and everything that goes with it
-
I thank you all -

But it's been no bed of roses
No pleasure cruise -
I consider it a challenge before the whole human race -
And I ain't gonna lose -

We are the champions - my friends
And we'll keep on fighting - till the end -
We are the champions -
We are the champions
No time for losers
'Cause we are the champions - of the world -

i will always love you!

Some say love it is a river
that drowns the tender reed
Some say love it is a razer
that leaves your soul to blead
Some say love it is a hunger
an endless aching need
I say love it is a flower
and you it's only seed
It's the heart afraid of breaking
that never learns to dance
It's the dream afraid of wakingthat never takes the chance
It's the one who won't be taken
who cannot seem to give
and the soul afraid of dyingthat never learns to live
When the night has been too lonely
and the road has been too long
and you think that love is only
for the lucky and the strong
Just remember in the winterfar beneath the bitter snows
lies the seed
that with the sun's love
in the spring
becomes the rose

jag kan inte beskriva med ord hur mycket jag saknar dig. Du var helt underbar. Du ville verkligen allas bästa, varenda dag hann du ringa mist 5 gånger och höra hur de var med oss, vi tyckte ofta de var jobbigt. Men de hör ju till. Men idag så hoppas jag varje gång de ringer att de är du, att de är du som säger, hej min älskade prinsessa, ja jag minns de så väl. Tårarna faller nedför min kind när jag tänker tillbaka på dom stunder du satt brevid mig pussade mig på pannan och sa hur underbar jag var. När du och jag skulle hämta Busan var nog de minne jag aldrig kommer glömma, vi körde runt, runt och runt på en gata och vi frågade massor av männsikor om vägen, när vi körde därifrån så hade båda glömt det, oj vad vi skrattade. Jag var verkligen mormors lilla flicka. Du köpte saker åt mig, allt från smycken till kläder. Du levde ett svårt liv, sjukdomar och allt. Du hade de tufft, men du fanns alltid där, du gav mig ditt stöd, din kärlek, din tid och din trygghet.
Jag kan inte fatta att du är borta även om de var ungefär 3 årsen du lämnade ditt skal. Men du har inte lämnat mig mormor, du finns fortfarande inom mig, i mina tankar, i mitt hjärta. Du följer varje steg jag tar. Du ser mina framgångar och även mina motgångar. Som männsika eller ängel så har du gett mig så mycket som jag kan spara och bevara. Hoppas du har ett bättre liv där du är nu, att du får slippa alla sjukdomar och kampen om livet.
Jag kommer alltid att älska dig, mormor. Vila i frid älskade du.









angry!


ibland kan jag bli riktigt arg och de är jag just nu. Kan verkligen inte fatta hur vissa människor tänker. Aja, de enda jag kan säga är RÄTT ÅT ER.
hittade också rätta bilden, dock gammal, men en brunhårig anna!

halsfluss


mer otur kan man inte ha... jag har fått halsfluss igen. Ni vet inte hur ledsen jag är nu. Trodde jag blivit frisk, kunna träna igen också hade jag sett framemot den här helgen sedan länge tillbaka. Läger i skellefteå med laget sen match på söndag med läns mot finland.. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHH! jag är så himla sur, ledsen,arg ja allt... menmen, familjen nilsson krigar nu mot halsflussen och vi hoppas på seger!

when there's nothing left to lose


Brustet rep kan knytas ihop, men knuten sitter kvar.

Marta vieira da silva!


en dag ska jag vara lika duktig som dig!

Grahn


Sitter på mattesdator nu och jag har äntligen pluggat klart det sista för den här veckan, skönt. Hatar verkligen att plugga, men till de här provet så behöver man inte plugga så mycket. Så nu ska jag äta sen ska jag nog lägga min framför tv och se en film tror jag. Är ni avis?...

Jo jag kanske inte har berättat men jag måste skriva att min vän Stina grahn kom till semi i cupkommunal med läns. Ni ska veta hur duktig back hon är. En av dom bästa jag sett! helt otroligt. Hon är en sån säkerback och de är många som drar i henne, och de förstår vi. Hon är en riktig fotbollstokig flicka precis som jag. Älskar att spela med henne eftersom vi vet hur båda spelar!
Imorrn blir det träning för annapanna och jag kan säga att hon längtar, vi håller tummarna för henne att hon förblir frisk. ( haha, tycker det är lite roligt att skriva så där )

you!

En riktig vän är någon som bryr sig om och aldrig sviker.

En riktig vän är någon som man kan skratta och vara tyst tillsammans med.

En riktig vän är någon man kan lita på.

En riktig vän är någon som lyssnar och tröstar.

En riktig vän är någon som tycker om mig väldigt mycket och jag den.

En riktig vän är någon som alltid kommer att finnas i mitt hjärta.

En riktig vän är DU!


dikten stämmer precis in på dig!. du har alltid funnits här och lyssnat på allt jag har att säga. Du är så sjukt snäll och ja, du är underbar. Du är nog den enda förutom min familj som vet exkat vem jag är. Jag kan vara mig själv när jag är med dig. Varje dag hittar vi på busigheter och där med får många skratt tillsammans. Det har funnits tider då vi bråkat om saker, men dom är bara att skratta åt eftersom vi bara bråkade om småsaker men de gör väl bästisar? Alla gånger vi skrattat åt varandra, då nån ramlat och klanat sig. Finns  så många minnen vi har tillsammans och jag ångrar inte en enda minut!. Jag har gått i samma klass som dig i 9 år nu, 9 underbara år. De är du som gjort skolan rolig! varje gång jag tänker på att  vi bara har några månader kvar i samma klass så faller en tår nedför min kind. Du ska veta att du har hjälpt mig mycket. Du har alltid varit den som väntat på mig om jag är seg eller nåt liknade. Alla våra stunder till idrotten i 6an, alla stunder i bussen, alla stunder på folkan och alla andra, jag minns dom så väl. Kommer du ihåg då vi satt på ditt rum i flera timmar och lekte och då vi älskade Darin, hängde upp massor av bilder på honom i bänken?  Ja, jag kan sitta och skriva hur många minnen som helst men jag avslutar här men jag hoppas att du vet hur mycket du betyder för mig. Utan dig skulle de inte vara lika lätt. Vi är så olika men ändå så lika!. du är en stor del av mitt liv. Jag älskar dig min bästa vän, Frida Andersson!



i never stop run!



haha, nu har gode många låttexter ploppat in på sidan, men dom här låtarna är så grymt bra. idag har jag gjort tre nationella prov, gick hyfsat ändå.. men nu är jag less skolan och längtar till påsklovet! är ju inte så länge kvar dit. Jag har blivit förskyld igen.. asså de måste vara en förskylning som älskar mig eftersom den vägrar att lämna min kropp..

När jag ser den här bilden så väcker det så många minnen, känslor ja allt, halmstad ett av mina bästa minnen!
jag älskar fotboll och längtar till sommaren var bara tvungen att säga det så ni inte glömmer!

<3



Look into my eyes - you will see
What you mean to me
Search your heart - search your soul
And when you find me there you'll search no more

Don't tell me it's not worth tryin' for
You can't tell me it's not worth dyin' for
You know it's true
Everything I do - I do it for you

Look into your heart - you will find
There's nothin' there to hide
Take me as I am - take my life
I would give it all - I would sacrifice

Don't tell me it's not worth fightin' for
I can't help it - there's nothin' I want more
Ya know it's true
Everything I do - I do it for you

There's no love - like your love
And no other - could give more love
There's nowhere - unless you're there
All the time - all the way

Oh - you can't tell me it's not worth tryin' for
I can't help it - there's nothin' I want more
I would fight for you - I'd lie for you
Walk the wire for you - ya I'd die for you

Ya know it's true
Everything I do - I do it for you

..




When it's love you give
I'll be a man of good faith
Then in love you live
I'll make a stand, I won't break
I'll be the rock you can build on
Be there when you're old
To have and to hold
When there's love inside
I swear I'll always be strong
Then there's a reason why
I'll prove to you, we belong
I'll be the one that protects you
From the wind and the rain
From the hurt and the pain
Let's make it all for one and all for love
Let the one you hold be the one you want
The one you need
'Cause when it's all for one, it's one for all
When there's someone that should know
then just let your feelings show
And make it all for one and all for love
When it's love you make
I'll be the fire in your night
Then it's love you take
I will defend, I will fight
I'll be there when you need me
When honor's at stake
This vow I will make
That it's all for one and all for love
Let the one you hold be the one you want
The one you need
'Cause when it's all for one, it's one for all
When there's someone that should know
Then just let your feelings show
And make it all for one and all for love
Don't lay our love to rest
'Cause we could stand up to the test
We got everything and more than we had planned
More than the rivers that run the land
We've got it all in our hands
Now it's all for one and all for love
Let the one you hold be the one you want
The one you need
'Cause when it's all for one, it's one for all
When there's someone that should know
Then just let your feelings show
When there's someone that you want
When there's someone that you need
Let's make it all, all for one and all for love

never let go



Can you lay your life down, so a stranger can live?
Can you take what you need, but take less than you give?
Could you close every day, without the glory and fame?
Could you hold your head high, when no one knows your name?
That's how legends are made, at least that's what they say.

We say goodbye, but never let go.
We live, we die, cause you can't save every soul.
Gotta take every chance to, show that you're the kinda man who;
Will never look back, never look down,
and never let go.

Can you lose everything, you ever had planned?
Can you sit down again, and play another hand?
Could you risk everything, for the chance of being alone?
Under pressure find the grace, or would you come undone?
That's how legends are made, at least that's what they say?

We say goodbye, but never let go.
We live, we die, cause you can't save every soul.
Gotta take every chance to, show that you're the kinda man who;
Will never look back, never look down,
and never let go.

Never let go, Never let go, Never let go

Gotta take every chance to, show that you're the kinda man who;
Will never look back, never look down,
and never let go.

We say goodbye, but never let go.
We live, we die, 'but you can't save every soul.
Gotta take every chance to, show that you're the kinda man who;
Will never look back, never look down,
and never let go.

Will never look back, never look down,
and never let go.

Never let go, Never let go, Never let go

När det äntligen är över

lalalalla, helgen är slut och nu är det söndag, dagen innan skola. Vad som händer idag för mig, återstår att se!
Helgen har iallafall varit prima. I fredags var jag på stan med Lasse och sedan begav jag mig till hannes, där vi var ett tag och sen for vi till julia och var med hon, jenny och ludde. Ja som sagt de var min fredag. Har verkligen velat berätta min lördag och nu får jag det. Så läs nu noga. Dagen började med att kliva upp, äta och sedan bege mig till match, strålande väder 2 plusgrader. Det kunde ju inte bli bättre? vi började spela och sen kan ja säga er det väder som vi älskat omvandlades till äcklig snö. Huvva. (Resultatet behöver inte nämnas! ). Efter matchen så var de bara att fara hem och göra sig klar eftersom jag hade avslutning med Sikfors . Vi kom som sagt inte hem så fort eftersom vi körde av vägen.. Fy vad läskigt det var. Det gick så grymt fort och jag kan tacka gud att ingen av oss blev skadade. Vi kom hem iallafall och de var bara för mig att stress fixa mig och sen bege mig till golden dragon där laget väntatde (gamla laget) där åt vi god mat och hade allmänt trevligt sen gick vi till Sandra och lekte leker, körde singstar osv. När klockan slagit 10 så for jag och Katta till bjudfesten, jag skulle inte jobba men for dit ändå och var med flickorna.  Haha, kan säga att jag och paois fick ett riktigt gott skratt! bara jag tänker på det så skrattar jag, herregud. Ja dagen blev lyckad iallafall, med lite otur inblandat! Puss


spanien!



vet ni vad jag såg just? jo att jag har skrivit 180 inlägg.. känns inte som det men tiden går ju fort då man har roligt nämen. Idag på bussen satt jag och Ante och pratade om spanien resan. Jag kan säga att vi längtar! vi satt typ och prata om vad vi skulle göra där borta, sola bada ja allt. Fatta skönt de kommer va för oss? vi är borta i en vecka och när vi kommer tillbaka så är de typ examen, wihhhooo. Jag längtar så mycket så jag spricker snart plus så är de ju extra nervöst för mig eftersom jag aldrig har varit utomlands, eller jo till finland men de räknas inte tycker jag.

Så länge man inte ger upp, har man inte förlorat.


i'm back!


i'm back, yeah! datorn har inte varit min bästavän under lovet så de är därför jag svikit er ett tag. Kom just hem från träningen och den var askul. Imorrn är de skola vare sig man vill eller inte.. men måste då säga att jag har haft ett bra lov iallafall, varit med polare, spelat fotboll, ridit och varit med världens bästa Hannes!
nejnej, nu ska jag inte spendera mina sista lov timmar framför datorn. Ut i fina vädret går jag! Puss



sen en tid tillbaka

Dagen har som sagt spenderats med Sanna. Vi har vandrat som samer i snöovädret, kollat film, spelat gh och skrattat. Mmh ni kanske förstår att vi har haft de kul?. Efter det har jag varit på möte och sett träningen.
Detta var min dag, hoppas din har varit lika bra.
Det är helt sjuk, jag lyssnar på melissa horns låtar nu hela tiden, seriöst har nog hört varenda låt ungefär 90 gånger nämen, kan dom typ utantill nästan, haha. Ja jag är en nörd ja vet!
Nu mina vänner ska jag stänga av datorn tror jag och gå och se halva luftslottet som sprängdes eftersom jag somnade tyvär igår. Sånt händer!
Ha en trevlig dag imorgon för de ska jag ha, hoppas jag iallafall! Puss


wonderful


var på vårdcentralen idag, och jag har inte halsfluss!!!!!!!!, ni anar inte hur lycklig jag är, ska nog träna på torsdag! wihoo, som jag längtat. Satt just och kollade på fotbollsbilder, usch va ja älskar fotboll.
Menmen, när jag var klar på vårdcentralen så skjutsade min far mig till stan där jag träffade Hannes. Han skulle klippa sig så satt och vänta på honom. Efter det får vi till honom :). Nu har jag typ ganska nyss kommit hem och pratar med Sanna. Ska nämligen vara med henne imorgon, har faktiskt saknat henne så de ser jag framemot. Aja, nu ska jag gå och lägga mig så jag blir frisk snabbare. Tjing!

RSS 2.0