Melissa Horn - Hanna

Visst finns det dagar som jag kan vara snäll och låtsas som förut
Och visst finns det dagar som det kan göra ont att se dig ramla häromkring

Det fanns en kärlek men den har brunnit ut
Du fick för stor del av mitt liv, jag kunde inte andas tillslut

Du säger att du minns och att det känns som igår
Men det var för länge sen för att ens komma ihåg

Och jag som trodde jag var kvar, jag har börjat på nytt
Det vet jag när jag ser dig, vart har du tagit vägen

Jag gav upp för länge sen
Jag gav upp för länge sen

Du är kvar med samma folk, kvar med samma man
Lever kvar i samma damm, och du går i samma kläder
Blir glad av samma rus, som en lögn i vackert väder i ett övergivet hus

Det är att leka med eld när du drar upp det här igen
För du ser i mina ögon att jag försvann för länge sen

Det finns ingen att behaga, inget att förklara
Inget att försvara, jag gav upp för länge sen

Jag gav upp för länge sen

angry!


jag är arg,arg,arg och bilden passa perfekt till detta inlägg!,
jag är arg på att min förkylning aldrig vill lämna min kropp. Känns som jag varit sjuk i evigheter nu och de har ja typ, 1 månad drygt.. Fy! Jag är arg för att jag inte får träna eftersom jag är sjuk.. lite självklart kanske men de är grymt jobbigt! och jag är arg för att denna kyla aldrig ger sig. Idag var de iförsig 10 minus men de ska vara plusgrader för att ja ska vara nöjd.
haha, tur att jag har en blogg så jag kan få ut lite ilska!.  Puss

Melissa Horn - Vår sista dans


med melissa horn underbara musik spelades i öronen sitter jag här och har fått lov. Kan de bli bättre? tror inte det. Men de kan bli värre däremot, ser inte ljust ut kan jag säga er. Jag har börjat få ont i halsen igen, kan inte träna, inte spela. Usch! jag hatar det. Känns som jag gått under, skulle kunna göra vad som helst bara för att få spela! men icket. Min kropp och jag är fiender just nu känner jag. Men tyvär så vinner min kropp, de är den jag ska orka gå med, springa med, tyvär. Det är bara att vila tills den blir frisk, så är det. Men skulle gärna ta farväl av sjukan!..

mina föräldrar är så söta, hörde nyss att dom sa: ja nu ska jag gå och läsa din blogg Anna, med ironin i rösten. Dom förstår att jag inte har bloggat, haha! men nu ni, nu har jag gjort det och ska skriva extra långt bara för er mina kära päron. Till de ena till andra, nån mer som hatar att kylan tagit över jorden? de ser inte lockande ut när man vaknar och ser att de är - 30 grader ute. Har varit så i typ en vecka nu. Så snälla värme jag ber, kom och ge oss lite värme! innan vi förfryser. Jag kan säga att de är nära nu.

sikfors!

de här med bloggandet börjar bli jobbigt nu.. jag kanske bör ta en paus? nämen, man orkar inte skriva varje dag och de är ju faktiskt jag som väljer när man vill skriva eller inte så ni får helt enkelt gilla läget, liksom.

I helgen har det varit cup, new wave cupen i arcus. Såklart blev det guld för oss ( spelade med piteå).
På lördakväll så var det faktiskt årsfest i sikfors. Efter alla ätit så gick laban fram och bad först Pappa komma upp och gav honom en blomma för att han slutar i sikfors sk. Sen så bad han mig komma upp, jag fick en liten medalj eller hur man nu säger, kan beskrvia på ett ungefär hur den ser ut. De är en fotbollssko som sprakar på en boll och under det står det " lycka till Anna önskar Sikfors sk" blev så himla glad över att få den och att dom kommit på det där. Det finns verkligen fina människor i sikfors!

gray hair

wooohoo, snart är det fredag! bara en skoldag kvar och kanske cup i helgen och jag blivit frisk. Hoppas på det iallafall :D.
Jag färgade håret igår som ganska många lagt märke till, för det blev nämligen grått! Haha sött! men dock så är det bara en toning så det är bara att duscha några gånger så är det borta. Så jag säger bara le och njut medans jag går där med mitt gråa söta hår! Faktiskt så tycker jag att det är lite fränt men de behöver ju ingen veta. Puss

tog eriks mobil igår och tog några fina bilder på mig. Som nu är som bakgrund, skärmsläckare och stratskräm! Tänkte dela med mig med en bild så ni får en blick över hur de såg ut.


infjärdens sk!




Anna klar för Infjärdens damer

Många nya namn har presenterats i Infjärdens SK:s damlag inför kommande fotbollssäsong.
Tio nya spelare har tidigare tillkommit i truppen men det tar inte stopp där.
I veckan blev det elfte nyförvärvet klar - forwarden Anna Nilsson, född- 94.
-Det känns spännande att komma till ett nytt lag, säger hon.
Anna Nilsson spelade ifjol med division 3-laget Sikfors SK där hon svarade för nio mål.
Men eftersom Sikfors SK tvingades lägga ned på grund av ledar- och spelarbrist, blev Nilsson klubblös.
Infjärdens SK blev då alternativet, dels eftersom Nilsson tränat en hel del med laget under vintern och trivs bra med gänget och dels eftersom hon vill spela i en högre division.
- Hon verkar ha en otroligt bra inställning. Och hon är tuff och smäller på.
- Hon kommer helt klart att fightas om en plats i startelvan, säger ISK-tränaren Robert Isaksson.
I december deltog Anna Nilsson på sitt första landslagsläger för flickor födda -94 som hölls på Bosön. Totalt var 40 tjejer från hela landet kallade.
Däremot blev hon inte uttagen till kommande läger, även det på Bosön, 3-7 mars, dit 27 spelare är kallade.
-Det känns tungt, det hade varit roligt att komma med, men jag hoppas få möjligheten igen, säger Anna Nilsson.

strömmen kom och gick!



jag hatar mensvärk de gör jag! usch! men de är ju bara att stå ut.. strömavbrott idag så hela familjen har suttit vid bordet med ljustända, riktigt mysigt faktiskt. När vi var på affärn så fick man gå med ficklampa, haha! Det har jag aldrig provat förr!

happy valentine!


Igår hade ju isk 5-kamp sen så gick vi till stan och hade insprak. Herregud, hahah! Sjunga på stan, stafett framför alla männsikor, ja helt galet. Men kul var det.

idag klev vi upp jättetidigt, åt och tog skotern till bodträsket. Haha jag och Hannes fastnade men duktiga som vi är lyckats vi ta oss lös :).
Nere vid bodträsket var också, erik,andre,victor,john,tilda,pappa,matte,joel ja vi var en del. Vi grillade, körde bil och hade trevligt.
När vi kom hem tog jag poan och for ut en sväng i skogen. En lyckad ridning, fint väder och lugnet  fanns i skogen, kan verkligen inte bli bättre!
Hannaaaaa är på ingång tror jag! ska spendera min söndagskväll med henne, blir nog att se film eller kanske dra till ante!. Det ja vill få sagt med detta inlägg är att  den här söndan har varit super!

Glad alla <3 dag förresten!

yellow is a nice color


ska och kolla på infjärdens 5-kamp nu!, dom har nämlingen insprak idag. Tyvär kan inte jag vara med eftersom jag fortfarande inte är helt frisk. Men hoppas dom får de hur kul som helst!
Hittade en bild från då jag spelade i isk! haha. Nu är jag tillbaka och ska ta på mig den tröjan igen eller kanske inte den tröjan men en gul iallafall!

Jag ser verkligen inte framemot den här veckan, hur mycket plugg som helst för min del. Usch. Nu måste min hjärna börja arbeta igen.. Den har ju haft lite semster den här veckan. Haha!
Nu kom pappa så nu ska jag bege mig vidare. Have a nice day!  Puss

memories


sluta aldrig hoppas..ett under kan ske


idag har jag varit hur duktig som helst om jag får säga det själv. Jag har städat mitt rum!!!!!!(nu är nog alla glada på mig, det kan faktiskt ske under ibland, så gott folk sluta aldrig hoppas) och lagat mat med pappa . Måste bara säga att halsfluss är hemskt, jag har haft så ont så jag knappt kunnat äta. Det bara svider och svider. Det är typ bara att pressa i maten. Fyfyfyfyfy! Dock har de blivit mycketmycket bättre men första dagen var hemsk. Hoppas de här var första och sista gången jag hade det. Men de är de förmodligen inte..

i'm not alone!



jag är vaken, jag är vaken redan nu? klockan är bara 9.. haha. Jag är verkligen uttråkad och det här blir min andra hemmadag. Igår var joel också sjuk så jag hade ju nån att vara med men nu är han frisk och har farit till skolan så nu är anna ensam. Men när man inte får gå ut och man får bara se tv eller sånt där så blir man lätt uttråkad och läxorna orkar jag inte göra nu eftersom har feber fortfarande. Ska försöka ta tag i dom senare i allafall.
Förresten helt ensam är jag ju inte, jocke ligger i mitt knä och frode vid mina fötter! haha så söta hundar alltså!. Nu ska jag se andra avenyn!
Puss

<3


i mina ögon är du perfekt<3

lifehouse - you and me


What day is it? And in what month?
This clock never seemed so alive
I can't keep up and I can't back down
I've been losing so much time

'Cause it's you and me and all of the people with nothing to do
Nothing to lose
And it's you and me and all other people
And I don't know why, I can't keep my eyes off of you

One of the things that I want to say just aren't coming out right
I'm tripping on words
You've got my head spinning
I don't know where to go from here

'Cause it's you and me and all of the people with nothing to do
Nothing to prove
And it's you and me and all other people
And I don't know why, I can't keep my eyes off of you

There's something about you now
I can't quite figure out
Everything she does is beautiful
Everything she does is right

'Cause it's you and me and all of the people with nothing to do
Nothing to lose
And it's you and me and all other people
And I don't know why, I can't keep my eyes off of you
and me and all other people with nothing to do
Nothing to prove
And it's you and me and all other people
And I don't know why, I can't keep my eyes off of you

What day is it?
And in what month?
This clock never seemed so alive

i hate it


exakt som bilden visar så känner jag mig just nu, ledsen, arg, ja allt för de kan inte bli värre, de kan verkligen inte bli värre. Jag sitter här och sörjer efter jag fått beskedet på vårdcentralen att jag har fått halsfluss.. egentligen var de inte förvånat eftersom 2 av mina bröder har det. Men de känns så surt. Jag som vill träna och allt! USCH! varför? måste detta finnas?.. Nationella prov imorrn som jag bara måste göra.. Hoppas det går bra och att jag inte har så mycket feber, för de har jag just nu! De är synd om mig :(. Men vi får väl se de positivt, snart är de över!

frusna fötter!

frusna fötter och kalla händer blev det när vi på jokkmokksmarknaden i fredags. Helt okej dag faktiskt, blir itne så mycket att berätta om den dagen eftersom tog ganska många bilder och en bild beskriver ju mer än 1000 ord.  Helgen har varit super iallafall, fredags kom Hannes till mig och lörda såg vi mina bröders träning och sedan drog vi till pitehavsbad, där vi var med Sofia,Chrille, Nicke och Sia. Efter det for jag och Hannes till honom, åt och sen for vi till malin och var med folk och idag, har jag tränat med isk hur kul som helst och sen bara suttit hemma och måste ta tag i plugget.. 2 np i veckan, grymt nervös. Hoppas jag klarar dom. Hade bra, puss!
Jag har världens bästa pojkvän!

you are so wonderful!



de blev en sen kväll och en tidig morgon för mig! Hade två träningar igår och kom hem kring 11 och var tvungen att vakna halv 7 idag. Skulle vara på step in kl 8 för att fixa nå sulor till min fot. Så nu har jag dom och hoppas de blir bättre. Snacka om att jag var trött på matten men blev piggare under dan. Tyvär så blev de lite tråkigheter. Världens bästa Frida började må dåligt och började skaka, hänt en gång tidigare. Vi följde henne till sjuksystern där hon blev kvar, såklart stannade vi och missade no lektionen de var helt klart värt det och Magnus förstod oss när vi förklarade varför vi inte varit där. Frida mår iallafall bättre nu, skönt!<3

Tacos till middag och sen träning med isk!, Imorgon blir det inge bloggande för nilsson, är nämligen så att alla 9or ska till jokkmokksmarknad, ser lite smått framemot det. Flera timmar buss med trevliga människor, sen dagen där borta. kommer nog vara helt slut då jag kommer hem.

Sanna Hedlund, kan säga att du saknas på skolan.. ja saknar våra tokigheter!

<3

solen lyser och jag fick värsta sommar känslorna. Tror jag lägger in några bilder från sommaren 09 och 08, så ni också får lite sommar känslor. ;)







Good luck, Sannabanana!



gymnasievalet avklarat, skönt. Sannas sista dag i dag på skolan i veckan, kommer sakna dig gullet. Hon ska nämligen operera sig.. kommer kännas tomt på no lektionerna. Men du kommer ju tillbaka!

Jag kan inte fatta att de är så himla kallt ute. Måste ha täckisar till skolan för att inte för frysa benen. Då är de verkligen tragiskt. Ja sommarn de är väl dags att komma nu? vi saknar dig, faktiskt. Menmen de finns väl fördelar med vinter och snö som när jag och sanna snödränkte joel, då var den verkligen bra.
När de väl är sommar och värmen är på 30 plusgrader då önskar man nästan att de var vinter.  Haha

1 år och 8 månader med Hannes idag! <3

RSS 2.0