frida 16 år!



my brain is tierd


anna panna piron päron som stina sa. Måste skärpa sig med bloggningen.
Menmen, i fredags var jag hos sjukgymnasten och kollade min fot. Den är ju inte helt bra än men har fått ett program som ja ska göra 15 minuter varje dag. Sen på kvällen var de dommarcupen och sikfors spelade sin sista cup. Tråkigt. Har inte nå mycket mer att berätta. Det gick väl hyffsat för oss.
På lördan var jag med min sötis till 4 ungefär då ja for hem gjorde mig iordning och begav mig till Frida. Där var vi gb, sanna,tova,rebecca, joel,gustav och john. Sjukt kul kväll, roliga lekar, gott fika och mycket skratt. Kring halv 11 kom min pappi och hämtade mig och sen kom en tröttHannes som spelat match.
Idag har vi sett Stini spela med isk, jag skulle egentligen också spela men foten är inte i topp och vill träna upp den innan jag spelar en match. De är verkligen jobbigt att sitta och kolla, när man vill så mycket spela.. Dom förlorade med 2-1 men stina spelade superbra!
Blev ett jätte intressant inlägg, verkligen. Nä skämt o sido ska försöka hitta på nå annat att skriva om. Men de är inte så lätt just nu när min hjärna inte riktigt går på fullvarv. Det är inte skola och då får den vila så enkelt är det. Puss

.


de kanske är bäst att bara skratta åt allt? livet går ju vidare! =)

summmmmer


just nu sitter jag och sjunger sommar låtar. Fy vad jag längtar.
Innan vi får sommarlov så far nästan alla från spanskan till barcelona och när vi kommer hem är de nästan examen. Hur skönt är de inte?  och pricken över i är ju o att man kanske är lite brunare än alla andra när man kommer tillbaka. Härligt härligt.


sikfors ett lag man aldrig glömmer!




hej och hå alla små. Jag har inte haft tid och blogga i helgen vilket är katastrof, nä skämt och sido.  Helgen har varit både bra och dålig. Jag har varit med världens bästa hannes. Vi har bara tagit de lugnt typ, varit hos hans mormor och morfar, sett lite hockey, trevligt. Jag älskar den pojken!

Det dåliga med helgen var att.. sikfors hade sin sista träning. Vi tränade och sen fikade vi efteråt. Har inte förstått än att de verkligen är slut. Men de kommer jag nog att inse snart. I fredags då jag läste tidningen och de stod: nu har sikfors jublat för sista gången. Det blev seriöst en klump i hjärtat, tårar kom. Varför var dem tvungen att skriva just så? ;/.. Sikfors ett lag man aldrig kommer glömma, de är det enda jag kan säga!
Nu är de bara att bestämma sig vart man ska spela. Det har ringt lag så jag har några att välja på, så vi får se vart annis hamnar! Puss

sikfors



tankarna snurrar  i mitt huvud efter de tråkiga ja riktigt tråkiga beskedet vi fick igår... Ja, tänker på de ena och de andra. Sikfors damlag läggs ner pga för lite spelare. Det har kommit tårar från min kind eftersom jag verkligen trott att vi skulle få ihop folk.  Menmen, de går inte att göra något åt det nu. Bara att blicka framåt. Ska iallafall fara och pröv träna med lag och vi får se vart jag hamnar.

that's life


snacka om att jag längtar till imorgon och jag vet inte varför, de är ju en helt vanlig fredag, men den här känns speciell på nåt sätt. Man får helg, jag slipper mitt pluggande, vi har bad på idrotten, jag har träning och sen får jag träffa min sötis. Jag älskar Fredagar!. Men jag hatar att bestämma mig.. nu är det mycket att bestämma.
Ja, gymnasievalet börjar närma sig och jag har inte riktigt bestämt mig vad jag vill gå. 1 månad till skulle behövas. Jag har helt enkelt inte tänkt så mycket på det, började kolla lite förra veckan. Typiskt mig.

Nu mina damer och herrar så är de roliga slut. Dags att slå upp boken och börja plugga. Puss

अरहर



dags att dra igång med pluggandet igen.. Har ganska mycket i veckan men den ska vi klara av. Jag måste säga att idag har jag haft tur. Första gången jag har tur? nämen.. De gick till såhär, vi hade slöjd och jag skulle damsuga upp nå spån eller nåt. Allt gick som en dans tills jag kommer på att he damsugan över en pinne för det hade kommit spån på den och visp var den borta. Jag fick panik och kastade mig och drog ut sladden och tur som jag har så kommer pinnen ut.. haha. Tyvär så kan jag inte smita undan non så jag måste nog gå och plugga. have a nice day everybody. Puss

Hanna


sitter hos bäst Hanna och äter hemgjord pizza och gott är det. Jag älskar hemgjord pizza och Hanna sa just att hon äter bara det. Hon äter inte köpes eller tycker inte det är lika gott. Tokig är hon. Idag eller rättare sagt ikväll så åkte jag skoter för första gången i vinter. Kuligt. Nänu ska jag vara social med Hanna och imorgon väntar talangträning i skellefteå, jag längtar! Puss

love


jag älskar dig!

Me and my brother!


jag har hoppat över en dag, men ni fick ju två inlägg i torsdags så de är chill. Jag har lirat boll och varit med Hannes och ikväll blir det att se bio och äta. Mums jag är verkligen jättehungrig och kan ju inte säga att jag inte längtar efter att få se den efterlängtade filmen, luft slottet som sprängdes. Har verkligen tjatat tjatat och tjatat efter att få se den och nu ska jag äntligen få göra de. Wiho.

Jag och Matte har tävlat i vem som var starkast och tyvär måste jag säga det här, han vann..  Puss

<3

'

Det finns saker jag stör mig väldigt mycket på. När man hör hur personer berättar hur jobbiga föräldrar man har, att man ljuger för dem nästan hela tiden och  till och med uttrycker att man hatar dem. Visst kan dom vara jobbiga ibland de hör ju till. Men även om dom är hur jobbiga som helst så är det ju bara för att dom är grymt rädd om er. Tänk att du är deras dotter/son. Att ljuga för sina föräldrar tycker jag är så lågt, så grymt lågt. Tänk om nån sulle ljuga för dig hela tiden?. Alla föräldrar är ju inte så här de finns dom som slår sina barn. Men om inte dina är så, så hoppas jag att du är rädd om dem. Nä nu ska jag sluta, jag hoppas iallafall att du tänker på det.

Às vezes você tem sorte



i väntan på Stina så skriver jag ett inlägg. Vilken tur ni har som får ett extra inlägg ;). Efter en hel dag ledighet framför tv och en sväng till affärn med Erik så är jag hel nöjd. Jag behövde verkligen en ledigdag från skolan eftersom jag inte kommer få nån sovmorgon i helgen.. Hemskt jag som älskar att sova. Fast de är dock jobbigt när man vaknar och kollar på klockan och inser att man sovit bort hela dan. Precis så gjorde jag under lovet kanske därför de gick så fort? Vem vet. Klockan går och de är dags att packa grejorna sen bär de av till träning. Puss

no school!


ingen skola idag, bussen kom inte så nu lägger jag en fet soft och slår på en film! Vissa har turen med sig ibland. Men blir ändå att plugga no.. men de är värt de. Hoppas vi inte missar allt för mycket. Men de tar vi igen, visst frida,ante och gb?  Puss

Stina is back


Den alla har saknat är tillbaka, kylan! eller så inte. Skolan är i fullgång. Äntligen har hjärnan börjat arbeta. De jobbiga nu är att stiga upp på mornarna. Haha nu klagar jag nästan för mycket..Igår kväll för jag och pappsen ner till folkan och tränade lite fotboll och hade lite fys. Ikväll är det träning och jag får äntligen träffa Stina som varit utomlands i en månad. Har saknat henne nå så grymt.

Jag bryr mig inte hur många som läser min blogg, såklart är det roligt då man träffar någon och dom säger: Anna jag brukar läsa din blogg. Det är ju såklart jättekul att skriva och veta att det är nån som gillar att läsa det jag skriver. Jag har min blogg, dels att folk ska få veta vad jag håller på med men mest för att jag ska kunna kolla tillbaka och se på de jag gjort, som en dagbok. Puss

first day of school


hemma från första skoldagen på det här året. Har nog inte fått in nåt i skallen idag. Bara suttit och halvsovi på lektionerna. Men så går det när man vänt på dygnet under lovet. Hoppas att de är bättre tomorrow. Lärarna pratar om np och de gör mig verkligen nervös. Vill göra det så bra som möjligt och tänker redan nu börja plugga till det. Men annars har jag haft en heltokig dag med massor av skratt.  Ikväll blir det att plugga matte igen eftersom no provet blev flyttat till nästa vecka så slipper jag plugga de också och kan lägga all tid på matten, skönt! Nu ska jag gå och sova ett tag så jag orkar med kvällen! Puss

amazing

Lovet gick helt enkelt för fort och nu är vi här. Dan innan skolan.. Hela dan har jag gått och sörjt (nästan). Pluggade matte med Lasse ikväll. Så nu är det igång igen. Usch. Men man måste ju se det positivt annars orkar man inte så man kan tänka att varje dag som går ju närmare kommer man sommarlovet. Nu ska jag berätta vad jag gjort den här helgen eftersom mina fingarar inte skrivit nå inlägg. I lördags så hade jag träning och den var hur kul som helst. I love it. Efter den for vi först till sjukhuset och hämtade Erik eftersom han ramlade i trappen och fick åka ambulans. Hemskt. Men det blev bra iallafall, som tur var! sen efter det for vi och hämtade min pojkis. Vi kom hem och gick och åkte madrass och sånt. Sen kom Lasse och då satt vi oss i bilen och begav oss till folkan. Där vi körde runt, runt och runt. Hannes körde också bil för första gången. Han var faktiskt duktig. Men några skratt blev det.. Sen så bestämde vi oss att åka och se bio. Hannes ville se Avatar, jag ville se luftslottet som sprängdes och lasse spelade ingenroll för.. men båda filmerna var full bokade och det var nog tur. Haha. Så vi såg sherlock holmes och den var faktiskt helt okej. Mycket tänkande och de är jag ju bra på (a). Nu väntar johan falk. Puss

min älskade hannes<3



<3


nu sitter jag hos Hannes och hör när han spelar gitarr. Idag har vi varit i lule på stan och sen for jag till Juliaaa för hon hade nå grejs för hon har fyllt år. Vi spelade jag har aldrig och hade trevligt. Tänkte bara slänga in ett inlägg, snabbt. OCh de blev det. Inte så mycket skrivet men de gör ju inget. Puss

Feliz cumpleaños mamá!



Måste tiden gå så fort? snart är de skola och de känns som vi nyss fick lov.. Klockan är redan 5 och Rebecca for för en stund.. Vet ni vem som fyller år idag? vavava? jo min världens bästa mammaaa. Grattis<3. Hoppas du får en toppen dag. Jag känner att jag inte riktigt vaknat eftersom jag och Rebecca bara legat framför tvn. Men ibland så får man göra det. Ikväll kommer min söta pojkis och vi ska nog gå ner till folkan och kolla på min bror då han kör radiostyrdbil?.. Vi får se hur det går eftersom igår på hans första träning så bröt han nyckelbenet. Det såg verkligen hemskt ut. Benet stack bara ut.. tycker verkligen synd om honom och hoppas att det blir bättre. Förresten ni kanske inte vet vilken bror jag pratar om, men de är iallafall joel. Nu ska jag gå och fika ännu mer. Puss

ett gott skratt förlänger livet

Just nu sitter jag och Rebecca och nöter dator. Så kan de vara ibland. Vi väntar på att mina bröder ska göra sig i ordning. De är ju deras första fotbollsträning med sikfors och den kan man ju inte missa. Så jag och Rebecca ska dit och kolla. Idag har jag lasse joel erik och rebecca varit på leoslekland.. hahah! De var kul faktiskt. Var längesen jag skratta så mycket. Fick dock många stötar då man åkte alla dom där rutschkanor. Sen när vi var klara där, prövat på alla banor, kanor, studsmattor osv.. så begav vi oss till teknikenshus. Grymt intressant att vara där, tycker jag. Nä nu ska vi börja bege oss. Puss

i hate it



jag är så fruktansvärt less, less på den här kylan! Knappt så man vill gå ut nu för tiden. Jag gillar inte vinter det gör jag inte. Eller ibland då de är varmt och då man kör skoter, åker skidor, skridskor eller nåt liknande annars så kan vintern suga. Jag längtar så grymt mycket till sommaren.

jag sitter i johns rum just nu och här är det varmt. Tror han glömt och skruva ner värmen, kankse? haha. Men värme gillar vi. Min hals börjar bli bättre, var och träna idag kände av halsen men inte lika mycket som igår! så de är positivt. Ikväll blir det att hoppa i bilen skruva upp värmen och åka till älvsbyn och där ska vi (familjen) fika hos min farbror. Mums. Puss

futbolli


min hals mår inte bra.. IMORRN MÅSTE DEN MÅ BÄTTRE!.. Gick just in på piteå tidningens hemsida och klickade på Persblogg och då såg jag att han skrivit om mig. Riktigt bra blogg tycker jag. Det stod så här iallafall.

Landslagsakutella Anna Nilsson, Sikfors, har under cupens första dag visat att hon är en stor talang. Nilsson har en kompromisslös inställning och tar för sig rejält i alla situationer - det fick många motståndare känna på...

<3

jag älskar fotboll jag älskar fotboll.. ja de vet ni nog redan. Nu är cupen spelad och vi slutade på en 8:onde plats. Men vi var duktiga, många i laget kämpade in i det sista tyvär räkte det inte riktigt till. Men inomhus så kan de gå hur som helst. Det handlar mycket om tur också. I sista matchen fanns det nog ingen kroppsdel som det inte gjorde ont på. Men man kämpade och fotboll är så kul så de spelar ingenroll hur ont man har.  Imorrn är det läns och jag hoppashoppas att min hals är bättre imorgon så jag kan fara. Puss

Stina nu får du ta och komma hem! Jag saknar dig!



2010

Först åt familjen hos Ambritt och Östen och sen var far min snäll och skjutsa mig till piteå. Vi plockade upp Ante och Sanna också. Vi hittade till slut til Nicke där vi skulle vara i en lokal där. Vi var väl kring 9 stycken där och jag är helnöjd med kvällen och lägger in några bilder. Tog nämligen bara typ 4 kort. Glömde typ bort.. så det saknas kort på Ante och Sanna. Men får se nån annan kanske har så då kommer det nog läggas upp! Tänk att det är 2010 nu.. känns konstigt men man vänjer sig väl snart. Mitt nyårslöfte är att minska ner med onyttigheterna. Hoppas ni också kommit på nå nyårslöfte. Alltid kul att försöka hålla nånting. Nä ni, har cup imorgon. Step in cupen. Så sängen väntar just nu på mig. Puss

RSS 2.0