One more time.

hatar snö, hatar kyla, hatar vinter.. jag vill kunna springa utan skor, kunna gå omkring i lite kläder, kunna sola, kunna bada, kunna lira boll utomhus, kunna partaja med mina vänner på stranden, kunna vara ute hela natten, kunna springa runt på festivaler och skrika sig hes, ja jag vill ha sommar.

-

Tumblr_lya4a4hpp71r80jjso1_500_large
3031923211_58a40f0c68_z_large
Black-and-white-boy-couple-girl-favim.com-280882_large
Tumblr_ly90f4pbqe1r1laozo1_500_large

just a little bit stronger

alldeles för söt och alldeles för städat rum, elleee?! haha. Nu ska jag röra på mig lite! Det tar tid att komma tillbaka men snartsnartsnart ska jag stå där på planen igen, woohoo.

you make me smile

Skolan gick väl sådär var tvungen att fara hem pga huvudet menmen det börjar bli bättre, vilket är super.
Fick lunch av mina päron, en tidning och naturgodis av Lasse innan jag begav mig hemåt. Nu har jag precis vaknat upp ur mitt koma och tänkte röra på mig lite, plugga och sen avsluta kvällen med en film.

Måndag

vaknade nyss, börjar om en timme, har lite panik, har ont i huvudet, i halsen och i magen. Perfekt start på veckan, yepyep.

so take a chance and don't ever look back.


Ni är de finaste jag har.


hade en supermysig kväll i fredags med mina snyggisar. Vi åt godmat, såg film och pratade i mängder.
Lördag var det tänkt att jag skulle åka med tina till skellefteå och se hennes pojke köra skoter men det blev inte så jag for på hundutställning i boden, som min bror sa "boden är stället gud glömde och djävulen inte ville ha" haha nämen så hemskt är det inte, bara lite långt bort. Gick iallafall jättebra för lilla Märta, hon blev bland dom fyra bästa. Kvällen spenderade jag med Matte, Therese och mina två älsklings tjejer. Cornelia började borsta mitt hår och säger "Anna, det går mycket bättre att borsta håret om man har något i det" och helt plötsligt får jag hamburgardressing i det, "så nu går det mycket bättre" hahaha sötis.

hei snyggisar

420650_332915050081750_198998413473415_1048500_2138646586_n_large

Fredag


Praktiken gick bra, slutade klockan ett vilket känns sådär helt underbart.
Ska bara packa ihop mina badkläder och sen bege mig till öjebyn för lite bad med Cornelia. Kvällen kommer spenderas hos Josse med hon, tinis och hanni, mysmys.

En tjej med ett hjärta av guld

En blyg liten tjej klev in genom dörren för ungefär 14 år sedan. Det var på barntimmen. Det jag inte visste då var att den här tjej skulle bli min bästa vän. Vi hamnade i samma klass och sen de ögonblicken har hon alltid funnits vid min sida. Tiden rinner bara iväg, vi som nyss var dom där små 5 åringarna som älskade att leka i sanden, gunga de där gungorna medan vi söng så stämbanden nästan gick sönder. Vi har blivit äldre och imorgon fyller den här tjejen hela 18 år. Hon skaffar sig körkort, skaffar ett jobb, kanske flyttar hemifrån, kanske flyttar långt ifrån mig. Man vet aldrig vad som händer men en sak är säker att vad som än händer så kommer den här tjejen alltid vara min allra bästavän. Frida Elisabeth Andersson, jag älskar dig och jag hoppas du får en underbar födelsedag!








Du är den som får mig hoppas
Du är den som får mig le
All min kärlek får du bära
hela livet vill jag ge.

För du är där när ingen ser mig
du är där när stormen yr
du är där när natten skrämmer
du är där när dagen gryr
Jag vill alltid ha dig nära
När som åren läggs till år
Och vad livet vill oss lära
Är att framtiden är vår.

Närsom klockorna har stannat
och tiden tycks stå still
och man inte vågar säga det
man längst i hjärtat vill
Då ska vi ta varandras händer
Då ska vi minnas denna dag
Å förstå vad som än händer är det alltid du och jag

Jag kan aldrig vara den du vill att jag ska vara baby


torsdag

drar till bergsviken, knyter på min dojjor och springer efter den där efterlängtade bollen.

FC BARCELONA

kom precis hem från min första löptur, mina första löpsteg på över 2 veckor!! Så underbart att slippa den där huvudvärken. Nu ska jag duscha, göra välling och sen bänka mig framför tvn Barca-Real ikväll!

.

Tumblr_lycwnerwfo1r8dgflo1_500_large
Tumblr_lycwr4epze1r8dgflo1_500_large
Img_4682_large
Tumblr_luprq4rp2q1qkcg9vo1_500_large
400297_281594635236633_100001582970081_799408_1970609449_n_large

titta och njut

hade glömt bort att jag hade dom har vackra bilderna på oss, haha ni är för underbara. Puss på er

"don't let your dreams be dreams"


Sovit hos min bror därför har bloggen stått lite still. Tog en prommis igår med min tini till solariet där hon fick sig lite färg, dock inte jag för jag fortsatte gå till min bror. Avslutade kvällen med att se de okända med Hannes.
Idag fick jag mig lite färg i solariet iallafall, eller ja, jag fick en röd färg. Tur att jag har praktik, haha.

JUSTIN BIEBER TILL SVERIGEEEE


ÅÅÅH SÅ LYCKLIG JAG ÄR, JAG OCH PETRA SKA STÅ DÄR OCH KOLLA PÅ VÅRAN SNYGGING!! ÅH

STIIINAA


Stina kommer snart hem, brunare än mig kommer hon vara men jag tycker om henne ändå och massor med tid ska jag spendera med henne också. Men nu ska jag göra mig klar för skolan, hehe haido

Everything happens for a reason

Lunchat med tova, tagit en lång promenad med lasse, pratat i telefon, duschat, tänt massor med ljus och ska se "brudens bäste man" nu hoppas den levererar. Puss

hate it

för er som missat det så vann barca igår, blev så glad så jag var tvungen att göra ett litet glädjerop. Önskade jag kunde skrika det där glädjeropet idag också men nu är jag långt ifrån glad. Huvudvärken vill inte lämna mig och den gör så jag inte orkar vara på praktiken, knappt orkar sitta vid datorn, inte heller kolla på telefonen och INTE TRÄNA. De här är det värsta jag varit med om, blä.

kom igen nu älskling!


Barca spelar, kan inte se matchen, har inte kanalen, får damp, hannes svarar inte, han skulle uppdatera matchen, han är segast, jag får damp, han svara, 1-0 i paus, till real, det gillar vi inte, min kärlek måste göra mål, annars vinner inte barca, jag älskar kommatecken, haha godnatt

onsdag


kom precis hem från praktiken, har sjukt ont i huvudet så lägger mig och ser en film med min älskade lilla tjej som precis sa "kan vi se på lady och blafsen nu?" haha gulle.

we found love

vaknade inte allt för trött, tog på mig kläder, busade lite med min flicka, for till skolan, sen till doktorn, stannade ett tag hos John och Tilda, vi kollade film, sov lite gjorde vi också, tog bussen hem, kollat lite film med mina föräldrar och cornelia, dansat lite med henne, duschat och nu ska jag precis lägga mig i sängen och ladda upp för min första praktik dag imorgon.

Massor med kärlek till dig

sitter och funderar på om jag ska byta till devote eller inte, hm svårt det där! haha.
Iallafall så tänkte jag ta en tidigt kväll ikväll eftersom mitt huvud inte är bra än, får sovsällskap av min lilla favvo tjej också. Måste bara berätta att idag när vi hämtat henne från dagis tog hon min mobil och skrev sms, förstod inte riktigt vad som stod till en början eftersom det bara var massor med bokstäver. Hon berättade senare vad som stod " Det står: Hej mamma och matte och Isabella jag tycker om er" sen skickade hon iväg smset till sin mamma och plötsligt säger hon "Jag måste skriva ett till dig också, för jag tycker om dig" "och jag tykcer inte det ska heta sms utan pappersbrev". Hon hann också skicka iväg ett "pappersbrev" till en annan också, hahah hon är världens sötaste tjej.

kiruna

Hade en jättebra helg där uppe i kiruna med mina nära och kära. Riktigt kul att träffa morfar, toni och therese igen och såklart lille Frans. For också förbi mormors grav påvägen hem.
Otroligt skönt att bara komma bort ett tag från allt var det. Nu har jag bestämt mig att lägga allt bakom mig och se framåt och bara njuta. Jag har världens bästa familj, släkt och vänner som jag ska varan rädd om. Puss på er.

söt petra


chillar på lektionen och hittade en söt bild på petra.


Goodbye my friend

Sista sakerna är packade så nu lastar vi in allt i bilen och åker iväg, hoppas vi kommer fram oskadda, lång väg att åka och att det är freda den 13 gör inte saken bättre.

Never give up

Har legat och kollat på gamla bilder som gör att jag påminns av den "gamla tiden". En tid som både var bra och dålig. Jag hade min älskade ponny som jag var hos flera timmar per dag, kvällarna jag, Ante och Gurra alltid for iväg och spinkade på folk, ja det var så underbart. Men jag påminns också av en hemsk tid, en tid då jag grät, grät och grät. Då jag tänkte ge upp min dröm. Det är den tiden jag helst vill glömma men samtidigt kanske det var bra att jag fick gå igenom den. Det var då jag började spela fotboll, allt var så nytt och spännande. Få springa efter bollen som dom stora tjejerna fick, ja det var rena rama drömmen. Men allt ändrades efter ett tag. Jag gjorde allt, sprang, gjorde mål, slet som ett djur men fick aldrig beröm, så fort nån annan tjej i laget gjorde ett mål så var det som värsta grejen, alla gav henne beröm, alla var så glada. Men det fick aldrig jag uppleva även om det var jag som gjorde 50 av 59 mål den säsongen. Efter varje match grät jag i bilen och sa till mina föräldrar att jag skulle sluta, jag ville inte längre! men nästa dag var jag där igen, med min boll vid sidan, jag älskade det för mycket. Jag fick meddelanden på "lunar" av några tjejer, taskiga saker skrevs men jag orkade stå emot. Jag hade världens bästa tränare och det fanns vissa lagkramrater som jag verkligen trivdes med. Det var väl dom som gjorde att jag stannade och mina föräldrar som alltid uppmuntrade mig, som stod och såg varje träning och match som också hjälpte mig.Till slut, for jag och prov spela i ISK f94s lag. Jag trivdes som handen i handsken och började lira där, vi vann flera cuper, serier osv. Jag är så oerhört glad att jag inte gav upp, att jag verkligen kämpade och nu står jag här och fortfarande gör det jag älskar, att lira boll.

never say never

klockan är snart halv 3 och jag vaknade nyss, så underbart! Mina enda planer för dagen är att gå en långpromenad eftersom det är den enda "träningen" jag får göra nu och senare tänkte jag kolla lite film. Lever verkligen ett hårt liv just nu, haha.

I will always remember that day when we first met

ibland gör det för ont att tänka på dig och för ont för att inse att du aldrig kommer tillbaka.

.

Tumblr_lxgkkz55jt1r8h6z0o1_500_large
trött, huvudvärk, less, vill träna men kan inte, ÅÅÅÅHHHHHHH!!

i wanna be the girl who makes your bad days better


har spenderat min tid på allt förutom på bloggen. Vad har jag då gjort dom här sista lovdagarna? Jo vi har tagit ett guld i step in cupen, jag har myst med en fin människa, jag har umgåts med människor som verkligen fått mig att skratta och jag har även hunnit med att göra illa mig. En lätt hjärnskakning som gör att jag har haft ont i huvudet sen igår kväll och har inte orkat göra nånting idag och min höft fick sig också en smäll så den gör jätteont och min hand, synd om Anna nu.

natti

Efter en trevlig kväll med dom här snyggingarna så stänger jag igen mina blå och taggar upp för en heldag fotboll imorgon. Puss

Jag lever som i en film, och du är huvudrollen i den.


vaknade, ringde tina, åt mat, surrade med tilda och nu sitter jag här och tänkte kolla lite film. Somnade alldeles försent igår för att jag låg och kollade hockey med pappa så ikväll hoppas jag på att somna tidigt så jag är pigg till imorgon. Men hade iallafall en toppen kväll igår kan jag säga er med mycket skratt, dans och fina saker, och ikväll blir det nog att umgås med Josseposse. Puss

mina fina flickor.


Kärlek är ett brev skickat tusen gånger

kom precis hem från fotbollsträningen som gick hyfast bra så nu taggar vi inför helgen.
Skulle egentligen hänga med mina tjejer ikväll efter träningen men den slutade 10 och var hemma först halv 11 så det blev lite sent. Så nu ligger jag här istället helt uttråkad, nyduschad och datorn i knät, ska försöka drömma mig bort lite från verkligheten så jag slår igång några oth avsnitt. Många pussar på er.

onsdag


tänkte önksa denna sötis en trevligresa eftersom hon drar till thailand i två veckor. Annars så vaknade jag nyss och tänkte slå igång en film BARA för att skjuta lite på städningen.. 

if you dont mean it

dagarna springer bara förbi, det går alldeles för fort och snart står vi där igen, den där dagen ni vet, då man helst vill ligga kvar i sängen men måste iväg till skolan.. Hursomhelst den är inte där än så jag tänker njuta av de sista dagarna jag har kvar.
Igår spenderade jag dagen med Frida, sen kom Niklas ett tag och senare for jag iväg för att lira lite boll. Idag har jag fikat med Tina och sen har vi bara slappat, varit ute och gått och sett en skräckis och nu mina kära tänkte jag krypa ner i sängen och sova jättegott Puss

vila i frid

Det är så fruktansvärt att något sånt här kan hända. Att man kan tappa den man älskar mest på bara några sekunder. Så hemskt. Det är först när sånt här händer man verkligen inser hur mycket man tar varandra förgivet.
Även om jag inte kände dig så vill jag bara säga, vila i frid och hoppas du har det bra där du är nu.

2011

Hade skrivit en lång sammanfattning av 2011 men kände att jag visar det med bilder istället.

RSS 2.0