gott nytt år!



2010 är snart över, skönt! Hoppas verkligen 2011 blir mitt år.
Ikväll ska jag vara med en person som betyder mycket och några andra och jag ska ha en massa kul.

Dag 15

min dröm jag haft ända sen jag började lira boll är att bli lika duktig som marta. Hon är min största idol och är en riktigt bra förebild också. Sen har jag som dröm att gå ut med bra betyg så jag kan plugga vidare på de jag vill. Min dröm är också att skaffa en fin familj och bo i ett fint hus vid havet!, haha, hoppas mina drömmar slår in.

.

Att vänta är värre än att veta. Sorg renar hjärtat, ovisshet söndrar själen.

2010

Snart är året över så jag kör en sånhär! Läs och njut

Året 2010

Hur har året 2010 varit för dig? både bra och dålig.
Bättre än förra året? NEJ
Har du träffat några nya vänner? jo
Någonting du aldrig kommer glömma från 2010? att detta var mitt otursår
Har du flyttat under år 2010? nej
Har du hittat en ny låt som du älskar? faktiskt

KÄRLEK:

Hur har kärleken varit för dig?

Har du varit kär? jies
Har du sagt jag älskar dig till någon? jo
Har någon sagt jag älskar dig till dig? de med
Har du haft ett hemligt förhållande? nix


SORG&HÄMD:

Har någon i din närhet tagit självmord? nej
Har någon i din släkt avlidit? jo, om en hund räknas
Har du slagit någon på riktigt med knytnäven? tror faktiskt inte det
Har du varit i slagsmål? na


PERSONLIGT:

Har du gjort någonting du ångrar? absolut
Har du skämt ut dig? händer aldrig.. lr?
Har du ljugit för en vän? na
Har du varit ute en hel natt? haha nej, klarar inte sånt
Har du blivit tagen av polisen? no, i'm a angel!
Har du sovit i samma säng med någon av det motsatta kön? arå

Har du sovit i samma säng med någon i samma kön? arå,

SKOLAN&FRITIDEN:


Vilken skola går du i? Strömbackaskolan
Har någon varit elak mot dig i skolan? alltid, min klass hatar mig :(
Hatar du någon i din skola? nae, inte vad ja vet
Har du gjort något framsteg? faktiskt,
Har du haft alla rätt på ett prov? nae, är typ omöjligt


VÄNSKAP:

Har du träffat nya vänner? jies
Har du förlorat en vän? de med
Har du fått tillbaka kontakten med en gammal vän? hm, jaa
Har du gått bakom ryggen på en vän? nej
Har du ljugit för en bästavän? nae

Har du många killkompisar? ja



DAG 14

eftersom dagen bara börjat så sitter jag fortfarande kvar i min pyjamas.
Av nån anledning så dras jag till rosa. Finns inte många som gillar den färgen precis men jag har då inget emot den. Tycker den är gullig och den passar perfekt på min nya pyjamas!


liten jocke,liten anna

DAG 13

Den här veckan har nyss börjat. Men jag har hunnit spendera nästan alla mina julklappspengar på mellandagsrean. Jag har tränat och igår var jag på pyjamasparty hos min fina vän julia. Jag och jenny kom dit lite senare eftersom vi hade träning. Vi såg tv, snackade och åt för mycket chips. Senare så gick vi och la oss, några somnade typ 5 och vissa andra nämligen jag somnade 8. När vi skulle sova var julia i farten. Helt hyper och det gick inte att sova alltså.

DAG 12

i min handväska finns det för mycket saker. Allt från böcker till smink.

DAG 11

mina syskon. Jag har fyra bröder. Mathias som är 22 år bor inte hemma längre. Han bor med sin flickvän Therese och hennes dotter Cornelia, en underbar familj har dom blivit. Det är verkligen hur kul som helst att få fara dit och hälsa på dom. Mathias är alltid glad och ställer alltid upp för alla, ibland lite förmycket. Mathias är den äldsta i familjen och har alltid fått ta hand om oss mindre. John är 21 år gammal och tillbringar mesta delen med sin flickvän Tilda. John är den bror som är lugnast. Han är små busig och väldigt rolig. Han är en kreativ kille som alltid vill göra saker. Han tycker verkligen om att bygga. Erik som fyller 19 år idag är den person som är mest retig. Kommer ihåg en gång när vi var mindre och pappa frågade erik om han skulle kunna få alla sina syskon att skrika på mindre än 1 minut. Och ja han lyckades. Han tog bla av mig alla mina barbiesar. Erik är också en blyg kille men han är en riktigt lirare på fotboll. Joel är 14 år gammal och är den minsta i familjen och får ta mycket nämen han är en blandning av alla bröder tycker jag. Han tar alltid hand om alla, han är rolig och väldigt retig. Joel är en riktigt smart kille alltså. Han kan lära sig saker som ingenanan skulle kunna lära sig tillexempel så kan han med händerna få att de låter som ett instrument, helt sick.
Ja, jag älskar verkligen mina bröder och kan alltid lita på dom. Jag har alltid kul med dom även om vi ibland bråkar som alla gör. Vi alla har ett gemenasmt intresse, fotboll. När det är sommar så tillbringar vi mycket tid på fotbollsplanen. Det är verkligen kul att möta dom eftersom alla är så duktiga i fotboll så det blir ett hårt motstånd.


DAG 10

jag har bytt kläder 3 gånger idag så. Det började med en pyjamas eftersom jag varit på pyjamasparty hos julia med underbara flickor. Somnade kring 8 på morgonen så är lite sådär små trött. När vi vaknade tog jag på mig mina svarta jeans och en leopard tröja jag fick i julklapp och när jag kom hem som jag alltid gör, springer upp på rummet och tar på mig min rosa mjukisdress, så skönt.


DAG 9

min tro. Jag tror på något efterdöden. Livet tar inte slut bara sådär, det finns något mer.

DAG 8

ett ögonblick som jag alltid kommer komma ihåg var när jag och Ante var och åt på kifas en dag efter skolan förra året. Jag åt kebad i pita bröd om ni vill veta. Nämen plötsligt ringer telefonen och det är spelarutbildaren i norrbotten som ringer. Han berättar att Marie Bengtsson har ringt och sagt att dom vill att ja ska komma ner till bosön på ett landslagsläger. Jag blev chockad men sen väldigt glad. Jag tänkte jag, verkligen jag?. Trots att jag varit sjuk innan så blev jag så lycklig och for ändå. Jag kunde ha presterat bättre och hoppas på att jag får en chans igen då jag är frisk!

bloggen blev tyd...

bloggen blev tydligen nerlagd av mig själv där ett tag men nu är den i gång igen och jag tar ikapp dagarna.

:)







kommer nog mer bilder




DAG 7

min bästavän är Frida helt klart. Har känt henne nästan hela livet och hon finns alltid här för mig. Hon ger mig den trygghet jag behöver, hon ger mig det hopp jag vill ha, utan henne skulle det vara svårt, utan henne skulle
många frågor fortfarande finnas. Med henne blir allt mycket lättare. Vår vänskap är äkta och värdefull.
Många hjärtan till dig frida!




DAG 6

min dag började med att jag höll på missa bussen men lyckades hinna med ändå. Sen hade jag en lektion och sen for jag, några tjejer från klassen, martin,simon och åt på max. Efter vi var mätta och belåtna gick jag, martin och petra tillbaka. Våra fötter var isbitar kan jag säga, saknar verkligen sommaren. När vi fått lite känsel i fötterna gick vi upp i datasalen där mäki såg family guy.. förstår verkligen inte hur man kan sitta å se de i timmar. Har de inte hänt så mycket mer än att jonteboy har mina smycken eftersom jag glömde dom. Duktig anna. Men jag avslutar iallafall min dag med träning och lite plugg. Morgondagen blir min sista skoldag för iår vilket känns underbart!

sommar och värme, saknar jag verkligen

DAG 5

Det är nästan omöjligt att beskriva vad kärlek är.  Men för mig handlar kärlek om  förväntningar, längtan, förhoppningar och drömmar. Det finns så många olika kärleker, till sina vänner, familj, djur, pojkvän, alla är olika. Tillexempel kärlek till en pojkvän. Det är när man verkligen är kär så vill man alltid vara med personen, tänker på personen och blir varm i hjärtat när man ser honom. Kärlek är det bästa som finns men kan ibland också vara det värsta.


DAG 4

jag och min familj delade på en familjepizza till middag, ritkigt gott sådär på en söndag kväll. Snart ska jag och mamma se cinderella man, så som sagt bättre slut på en söndag får man inte.


.

Det största är ej att aldrig falla, utan att resa sig efter varje fall.


DAG 3

mina föräldrar är dom bästa som finns. Min papi heter Peter och min mami Catarina. De finns alltid här för mig. De torkar mina tårar när jag är ledsen. Finns så mycket att skriva men hinner inte mer nu. Men jag älskar mina föräldar mest av allt.

hittade ingen bild på endast dom så det fick bli en på hela familjen!

DAG 2

min första riktiga kärlek var Hannes. Första gången vi träffades blev jag kär direkt. De var verkligen kärlek vid första ögonkastet. Jag har älskat honom från första stunden. Har så många fina minnen med honom. Alla våra promenader, springturer, myskvällar osv.
Jag har aldrig mött någon så fin människa.  En puss från honom kunde få mig att bli glad även om jag var ledsen. Saknar honom så mycket. Det gör ont. Men jag är så otroligt glad över den tid jag fått dela med honom, 2½ år och 16 dagar.


Fina du!


DAG 1

om mig. Jag heter Anna Catarina Nilsson är 16 år gammal. Jag bor i ett hus med mina föräldrar och mina fyra bröder. Jag älskar min familj väldigt mycket. Jag spelar mest fotboll på min fritid eftersom det är mitt största fritidsintresse. Jag skippar sällan träningar och vill alltid bli bättre.
Jag har två hästar också som jag rider då jag hinner. Ett gotlandsruss och en nordsvensk. Riktiga sötingar vettni.
Jag har många fina vänner men speciellt en är extra bra de är frida. Hon finns alltid här för mig. Jag har en pojkvän som jag hållt ihop med i 2½ år och 15 dagar.
Jag hatar verkligen vinter eftersom jag är en tjej som lätt fryser.. Så sommaren är min bästa årstid.
haha blev lite konstigt skrivet men!.

tänkte att jag börjar med en sån här

Dag 01 – Om mig
Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – En första
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Mina ambitioner
Dag 30 – Ett sista ögonblick

.


En lukt, en sak, ett ord är allt som behövs för att kastas
 tillbaka till det man helst vill glömma ..

finns inge bättre!


jag älskar de, hur mycket som helst faktiskt.


?

varför?, nä de vet jag inte. Vi var iallafall de bästa laget. Men vi lyckades aldrig trycka dit bollen. Är så himla sur så de finns it. Vi hade verkligen otur.  Två oavgjorda matcher och vi åker ut. PÅ STRAFFAR! seriöst. Men vi spelade ut alla, vi var grymma. Om målet bara kunde vara 3 cm större vissa gånger så hade vi varit vidare ochetta i gruppen. Tyvärr så har man inte alltid tur..


My little angel! ♥

2010-12-10 var min livs värsta dag. Att ta farväl av någon som betyder så otroligt mycket för en är en ren plåga. Jag ville inte lämna dig, jag ville bara sitta med dig i min famn i timmar. Men jag var tvungen att inse att din tid var inne. Jag vet hur mycket du kämpade för att få stanna kvar hos oss, men smärtan vann striden. Min fina ängel utan dig här, är det inte samma värld. Du var så himla fin. Alla minnen med dig kommer alltid att finnas kvar. Jag förstår inte att du är borta, att du inte finns kvar här på jorden. Jag kommer aldrig att få se dig springa i snön och rulla dig som du alltid brukade göra, kommer aldrig mer få pussa på dig, kommer aldrig få känna doften av dig, kommer inte heller få uppleva alla dagar du kom mot mig och viftade på din fina vita svans och spred så mycket glädje. Kommer ihåg första gången jag träffade dig, du satt där i bilen och jag fastnade för dig direkt. Det var kärlek vid första ögonkastet. Du var rädd men bara några dagar senare så var de som att vi aldrig varit ifrån varandra. Mina kinder är alldeles blöta, jag saknar dig så otroligt mycket.
 Jag vet inte vart du finns nu men jag hoppas att du har de bra där på andra sidan regnbågsbron där ingen sjukdom, ålderdom eller smärta finns. Även om jag inte kan se dig så vet jag att du finns hos mig. Jag tackar gud för att jag fått ha dig hos mig, att jag fått dela så mycket glädje med världens finaste hund. Jag kommer alltid att älska dig var du än befinner dig. Du kommer alltid att finnas i mitt hjärta.
 Vila i frid min älskade Frode! ♥

together forever♥


.

allt kan inte bli som förr, även om man önskar det..

jag älskar dig!



.


Jag vill vakna upp ur den här mardrömmen nu.


3-1

länsmatch i dag mot alvik och vi vann med 3-1 känns jätteskönt. Väntar bara nu att dom ska ta ut truppen till cup kummunal, hihi. Nu ska jag iallafall öva på min redovisning på engelskan... vi ska prata i 3 minuter. Hoppas ja överlever. puss

äckel hannes

är med äckel hannes nu. Han är inte normal och jag är inte kär i honom. nej! skoja hihi

olle <3

min älskade olle fick lämna idol ikväll! åh. Kommer bara se finalen för att jay är så grym. Minnah kan..  hihi olle puss på dig ändå!

my love!


två och ett halvt år idag! jag älskar dig <3

RSS 2.0