En tjej med ett hjärta av guld

En blyg liten tjej klev in genom dörren för ungefär 14 år sedan. Det var på barntimmen. Det jag inte visste då var att den här tjej skulle bli min bästa vän. Vi hamnade i samma klass och sen de ögonblicken har hon alltid funnits vid min sida. Tiden rinner bara iväg, vi som nyss var dom där små 5 åringarna som älskade att leka i sanden, gunga de där gungorna medan vi söng så stämbanden nästan gick sönder. Vi har blivit äldre och imorgon fyller den här tjejen hela 18 år. Hon skaffar sig körkort, skaffar ett jobb, kanske flyttar hemifrån, kanske flyttar långt ifrån mig. Man vet aldrig vad som händer men en sak är säker att vad som än händer så kommer den här tjejen alltid vara min allra bästavän. Frida Elisabeth Andersson, jag älskar dig och jag hoppas du får en underbar födelsedag!








Du är den som får mig hoppas
Du är den som får mig le
All min kärlek får du bära
hela livet vill jag ge.

För du är där när ingen ser mig
du är där när stormen yr
du är där när natten skrämmer
du är där när dagen gryr
Jag vill alltid ha dig nära
När som åren läggs till år
Och vad livet vill oss lära
Är att framtiden är vår.

Närsom klockorna har stannat
och tiden tycks stå still
och man inte vågar säga det
man längst i hjärtat vill
Då ska vi ta varandras händer
Då ska vi minnas denna dag
Å förstå vad som än händer är det alltid du och jag

Kommentarer
Postat av: Frida

Du är och kommer alltid att vara min bästa vän Anna Nilsson, du har alltid funnits där för mig och det har alltid varit vi två. Alltid vi som har busat så att vi inte fick sitta bredvid varandra under lektionerna, alltid dig jag har pratat med om allt mellan himmel och jord, älskar dig Anna!

2012-01-27 @ 08:44:50
URL: http://fridaanndersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0