Han ger mig kärlek och glädje.


"Bara en hund", finns det människor
som säger.
Att säga "bara" om en varelse som
kommit mig så nära, om en svans
som slår i golvet av glädje över att
höra min röst, om en nos, som
förtroligt sticks i min hand, om två
ögon som rymmer världar av tillit
och tillgivenhet.

Denna söta varelse vägrar att sova utan mig, förstår inte varför egentligen. Inatt somnade jag i min brors säng då kom han dit och sov sen när jag gick upp till mitt rum kom han dit och la sig på kudden och började snarka, sjukt söt. Men på nåt sätt ger han mig trygghet och jag sover mycket bättre med honom än själv. Alla gånger jag varit arg på honom, alla gånger jag letat honom för att han är å friar hos någon tjejhund så älskar jag honom hur mycket som helst, skulle kännas tomt om han inte var vid min sida! Tänk att en hund kan göra så mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0